damla

HAYTAP Temsilcilerimizden Gelenler : Timur Ugan
“Şu dağlarda kar olsaydım olsaydım
Bir asi rüzgâr olsaydım olsaydım
Arar bulur muydun beni beni
Sahipsiz mezar olsaydım olsaydım”
diye yazdı sevgili Yusuf Hayaloğlu…
14 yıl önce Bitlis’e gencecik bir doktor olarak geldi Dr.Damla…Dağlardaki karı da, asi rüzgarı da, sahipsiz canların mezarlarını da buldu…Sahipsiz de bırakmadı bir daha…Ne insan, ne ağaç, ne bir sokak hayvanı…Yaşamını yitirene de sahip çıktı, hasta olanına da, yaşamakta ayak direneyenine de. Bu ağır şartların hüküm sürdüğü, törenin, inançların, yoksulluğun, ağır doğa şartlarının, sosyal sorunların egemenliğindeki bölgede “hayvan hakları savunucusu” olmak nedeyse zır delilik olarak görülürken aldırmadı o…Doktor önlüğünün kolları gözyaşlarından yıllarca ıslak kaldı…Kurumlara, bir garip düzene asi oldu…Kırılan kalbi yoruldu, o direndi…Tabuları yıktı…Bitlise bakımevi, Tatvan’a rehabilitasyon merkezi, kedi evi yaptırmayı başardı…HAYTAP temsilciler toplantısı yapıldı Bitliste…Kurumlara karşı daha güçlendi, halka kurduğu sevgi dolu ilişkilerin sonucunu aldı…Yardım edenleri, onu anlayanlar yaşam hakkı savunucuları arttı. Yaptığı çalışmalar sonucunda alınan verimli sonuçlar hem halkın, hem sokak hayvanlarının sağlığını ilgilendiren çalışmaları takdirle karşılanmaya başlandı…Yurt çapında yapılan yardım çağrıları sonucu güzel yürekli insanlar imdadına koştu Bitlis – Tatvan canlarının…Mama, ilaç, kulube geldi bugün olduğu gibi…
Sorunlar bitti mi hayır…Desteklerin hala sürmesi gerekiyor…Ancak askeri bölgede, sokaklarda, bakımevlerinde tedavi görmüş, elden geldiğince beslenmeye çalışan güzel köpekler, kediler var şimdi bu mahrumiyet bölgesinde…Dr.Damlanın çalışmaları tüm doğu, güneydoğu il ilçelerine örnek oluyor…
Yüzüm gülüyorsa
Rüzgar asi,
Kar insan boyu olsa ne olur
Kalbimde umudu taşırım
İhtiyacı olana…Diyor Dr. Damla…
Gülüyoruz…
Durmak yok…
Kazanacağız…

damla1

damla2

damla3

damla4

damla6

damla7

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.639188339467702.1073742781.445932725459932&type=1